Discussion about this post

User's avatar
JC Malmgren's avatar

Bra inlägg! Efter många decennier av så kallad digital omställning (internet och hemdator för alla, digitalisering och nu AI) som finansierat (eller finansierats av) teknikföretag, ser vi resultaten tydligt. Vi svenskar är snabba att ta till oss ny teknik, men hur snabba är vi att göra en analog omställning? Det finns ekonomiska motkrafter, som du belyser, och 290 kommuner som styr över skolorna, och en lärarkår som i mångt och mycket kanske till och med glömt av hur man arbetar med analog didaktik. Men om reformen fungerar så kan vi förhoppningsvis få ett uppsving för både det skrivna ordet och vikten av faktabaserad kunskap.

1 more comment...

No posts

Ready for more?